Hogyan Válasszon Szakembert! Trükkök, tippek ...
Válasszon tudatosan szakembert ...
Ezen írásunkat a sok átvert ügyfél, akiknél jártunk ihlették. Sajnos 10 ügyfélből legalább 5 -öt valamilyen módon már átvágtak. Akkor szégyenljük el magunkat legjobban, amikor valamelyik szakmabeli "kollégánk" vágja át a kedves, bajbajutott ügyfelet!
A mai világban, talán ezek az egyik legsarkalatosabb kérdések:
- Ki a megbízható és hogyan tudja eldönteni azt?
- Ki a megfelelő szakember?
- Ki az aki jól megcsinálja és becsületes is?
- Ki az aki kókler?
- Ki az aki átveri az ügyfelet?
- Ki az aki jól dolgozik, de nagyon túlárazza a dolgokat. (mondjuk ez még a jobbik rossz)
A helyzet az, hogy nehéz a döntés, de amikor meghozzuk azt bizony el kell fogadni. Az ügyfelek dolga nem egyszerű, ebben próbálunk segítséget nyújtani. Nem, ne gondolják, hogy arra akarnánk rávezetni kedves ügyfeleinket, hogy a voksot mellettünk tegyék le, noha avval megtisztelnek, de nem. Célunk a döntés meghozatalának elősegítése, és ha nem ránk esik a választás sem probléma. Bízunk abban, hogy ha más mellett voksoltak, akkor azt döntést jól átgondolva hozták meg és utólagosan nem bánják meg. A végső döntés önöké. Ha minket választ, köszönjük, nem fog csalódni bennünk!
Mi is sok esetben vagyunk bajban, igaz a Szolgáltatásaink Felhasználási Feltételei, rendkívülien védenek, de azért annak ellenére is be, becsúszik néha kötözködő ügyfél, aki elve nem akart fizetni ...
Nagyon sok esetben úgy megyünk ki az ügyfélhez, hogy fél, nem bízik az új Szakemberben és igaza is van, mert már jó páran átvágták. Nem is kérjük, hogy feltétel nélkül bízzon meg bennünk, természetes, hogy pár lépés távolságot tart, mi is ugyan így teszünk. Minden esetben mikor új ügyfélhez megyünk, tartunk attól, hogy kivel hoz össze a sors, ezért is olyan szigorú az A.SZ.F, mert már mi is megégettük magunkat párszor. Lehet, hogy az ügyfél szemszögéből kicsit szigorúak vagyunk, de gondoljon bele, amikor felhívnak mi a biztosítéka, annak, hogy nem rossz akaratból ugrasztanak bennünket, viccből, vagy éppen egy konkurens cég szórakozik ilyesmivel! Igen, sajnos még ilyen is előfordult, Sajnálatos, hogy bizonyos cégek, nem a munkával érdemlik ki az emberek bizalmát, hogy hívják őket, hanem elkedvetlenítik az amúgy lelkes "kolléga" cégeket, úgy, hogy felesleges kiadásokba kergetik bele! Gyerekes, de sajnos megtörtént eset! A Konkurencia, mindig ott van a piacon, de mi azt valljuk,
"Csak annak van konkurenciája, aki hitvány, minősíthetetlen munkát végez, aki átvágja az ügyfeleket."
Nekünk nincs konkurenciánk!
Egyetlen egy ügyfél sincs kibiztosítva, a megfelelő szakértelemmel elvégzett munka felől, valamint hogy az akit felhív szakmailag és etikailag is olyan szinten fog vele bánni, ahogy az megkívánható lenne egy Cég és Ügyfél kapcsolatba kerülés alkalmával.
Pár csalóka eset, amivel találkoztunk: a teljesség igénye nélkül
- Elkérte a szakember a pénzt, majd eltávozott, állítólag anyagért ment, és az ügyfél nem tudta elérni
- Elkezdte a munkát, majd elkérte a pénzt, nem fejezte be az adott napon, majd másnap folytatnia kellett volna a munkát, de sehol a szaki
- Záras Szakit kihívták egy munkához, kínai biztonsági ajtó felső zár rossz: Az illető kiment, kicserélte a hengerzárbetétet, majd az ügyfél fizetett és távozott a szakink. Másnap újra hívta, mert mégsem jó az a zár, a szaki kiment, kicserélte ismét a hengerzárbetétet, az ügyfél ismét fizetett, az új előzőleg cserélt hengerzárbetétet elvitte. Majd megint kihívta a Zárs Szakit, mert csak nem jó még mindig az a zár, a szaki ismét kiment, majd cserélte a hengerzárbetétet, amit szintén kifizetett az ügyfelünk, majd az előzőleg cserélt új hengerzárbetétet ismét elvitte a szakink! A Zár Mégsem lett JÓ!! Ekkor félve, hívták cégünket! Azt mondta az ügyfél " ez az utolsó próba, ha most sem lesz jó, akkor kidobja azt a Q.va ajtót a szemétbe" Mondtuk, hogy nyugodjon meg, mondja el részletesen mi történt. Éjjeli 23 óra, kérdi, hogy "most kimennénk?" Mondtuk természetesen, mert ez a dolgunk. Szakemberünk a helyszínre érve, nagy csalódást okozott az ügyfélnek, mert közölte, hogy kár volt háromszor kicserélni a hengerzárbetétet, mert nem avval volt a baj. A Zártest volt meghibásodva! Az ügyfél, mondott pár szép jelzőt az említett cég Szakemberére, majd kérte, hogy Cseréljük ki az adott zártestet! Megtettük, szépen beállítottuk, majd elszámoltunk és eltávoztunk a helyszínről. A Zár azóta is szépen működik és teszi a dolgát. Sajnálatos, hogy háromszor nyúlt mellé a szaki, avval az ügyfél pénztárcáját nem kímélve!
- Olyan eset is előfordult, hogy felhívtak, avval a dologgal, hogy mi voltunk kinn és menjünk ki ismét mert nem jó a zár. Ilyen esetben azonnal bekérjük a személyes adatait, hogy lássuk az adott címen, névvel és telefonnal milyen munkát végeztünk, de kiderül, hogy semmilyet sem. Közöltük, hogy nem mi voltunk kinn, de az ügyfél váltig erősítette, hogy már pedig mi voltunk. Hát jó, mire való a becsületes Cég, ha nem hajlandó meggyőződni a dologról személyesen. Felajánlottuk, hogy azonnal utána járunk a dolognak. Elindultunk a megadott címre, majd ahogy a Szakember odaállt az ügyfél elé, az ügyfél szégyenlve magát közölte, hogy valóban nem önök voltak. De ha már itt vannak, nézzék már meg, mi a probléma. Hát a probléma, sajnos a hanyag munkavégzés volt ...
Kedves Ügyfelünk, leendő Ügyfelünk, ha ön, kételkedik abban, hogy melyik cég lenne a legjobb a számára, akkor írásunk talán tud segíteni a végső döntés meghozatalában.
Írásunk nem arra irányul, hogy csak minket válasszon, nem lejárató jellegű, mindössze, csak segíteni akarunk a laikus hétköznapi embereknek, döntésük meghozásában.
Hogyan válassza ki azt a szakembert, akire rá meri bízni a keletkezett probléma megoldását, úgy, hogy az illetőt még csak nem is ismeri, hogyan engedje be az ingatlanjába, az életébe? Úgy, hogy az elvégzett munka tartós legyen. Nem, könnyű dolog, de meg kell választania, mert nem lesz, aki megoldja a problémát.
A Szakember és a Jó Szakember nem biztos, hogy ugyan azt a személyt jelenti.
Nos ebben tudunk pár ötletet adni. Mielőtt kiválasztaná az ön számára megfelelő szakembert, mikre figyeljen oda:
- Nézzen utána az illető szakembernek, online, ismerősök véleménye, stb ...
- Nézze meg, hogy van, vannak -e referencia fotói, esetleg videói, a videók sokkal jobbak ...
- Csináljon teszt hívást, több alkalommal, hogy elérhető-e az illető, vagy nem, pedig 0-24 ben ajánlja szolgáltatásait. Oké van, hogy fontos dolga lehet, erre érdemes odafigyelni
- Beszéltesse telefonon, próbálja kicsit megismerni, ha nem hajlandó önnel beszélgetni, akkor már gyanakodhat, kivéve, ha SOS munkában van, ott ugye nincs apelláta, dolgozni kell!
- Szivéjesen segít e önnek a probléma megoldásában, vagy nem, felajánlja e, a problémára gyors megoldását
- Ha weboldalon, valamilyen hirdetésben talál rá, akkor csekkolja a weboldalát, azon lévő tartalmat, mennyire kimerítőek az információk, van -e segítő információ, van -e tudásbázis, mennyire korrekt a bemutatkozás
- Google my bussines (igaz az értékelés spmaolás is lehet), de az is egy jó irány lehet, pluszban, szintén fotók, referenciák.
- Ajánlás útján jutott el az illető szakemberhez, az egyik legjobb módja a szakemberválasztásnak, de ez két élű lehet. Van, hogy valaki pórul járt és azért ajánlja, hogy más is kapjon belőle.
- Google ADS, az egyik legegyszerűbb átverési forma, igen úgy előre kerülhet az is a google találati listán, akinek amúgy silány a weboldal tartalma, és a megbízhatósága is. Én személy szerint, úgy szoktam válogatni, ha keresek valamit, hogy az eslő 1-2-3 linkre még csak véletlen sem kattintok rá, de ki is van írva, hogy szponzorált, azaz hirdetés. Van egy régi mondás "csak a rossz minőségű terméket kell reklámozni" és bizony igaz.
Higgye el nem a legolcsóbb Szakember a legjobb szakember.
Az a szakember, aki minőségi munkát ad ki a kezéből az bizony nem olcsó. Kérdés, maga mennyire olcsó munkát, munkást akar? "olcsó húsnak, híg a leve"
- Milyen árakon dolgozik, mennyire van felkészülve, van e célszerszámja, gondolkodik, vagy csak eszementül nekiesik a feladatnak és jól el is rontja, többlet kárt okozva
- Anyagozottsága milyen, tákolós, vagy minden féle zárhoz vannak kiegészítő alkatrészei. Ezek fontos szempontok.
- Nagyon szembetűnő dolog, hogy ha méretre kell igazítani valamit, azt pontosan hajtja végre géppel vág, vagy csak közelítőleg méretre töri az adott, akár rúdzárat.
- Milyen minőségű anyaggal dolgozik, milyen munkát ad át, felkínál e több lehetőséget a probléma megoldására.
- Ha szükséges Lakatos munka, pld lemezeléses erősítésnél, akkor azt hogyan hajtja végre, egy db rozsdás lemezből kivágja flexel, majd kapupánt csavarral rögzíti, vagy legyártat egy tényleg megerősítő lemezt az adott probléma javításához?!
Amennyiben nem tud dönteni:
- Hívja fel, hívja el a munkavégzés helyszínére és amennyiben első benyomásra nem tetszik, egyszerűen mondja meg neki, hogy nem őt keresi, fizesse ki neki a kiszállási díjat és köszönjön el tőle. Higgye el még mindig ez a legolcsóbb megoldás.
- Az első benyomás is fontos, mennyire udvarias, mennyire szakmai az illető, igaz a probléma megoldásához, nem az udvariasság kell
- Nézze meg, hogyan dolgozik, csekkolja folyamatosan, és ha valami nem tetszik, merje közölni vele, ha nem hajlandó úgy csinálni, ahogyan ön kéri, nem ő az ön szakembere.
- Nem minősíthető munkavégzés, több a járulékos kár, mint a haszon, azonnal el kell küldeni!!
- Segítőkész magatartás, ha más szakmát igénybe kell vennie, hogy a munka tökéletes legyen, ajánl ill. intéz szakembert soron kívül.
Ezt az információs oldalt, folyamatosan fejlesztjük, tapasztalataink alapján.